Sprog:
  • Dansk

PureteQ modtager 5,5 mio. kr. i støtte til Maritime Turbo Scrubber

06/27/2014

Markedsmodningsfonden, som hører under Erhvervsstyrelsen, støtter PureteQ med 5,5 mio. kr. til test og tilpasning af virksomhedens nyeste teknologiprojekt – Maritime Turbo Scrubber. Der er tale om en ny kompakt og lavenergi røgrensning som kan reducere skibsfartens svovludledning og øvrige emissioner herunder partikler og tungmetaller.

-Vi er meget stolte over tilsagnet om støtte fra Markedsmodningsfonden, som udover at være et kontant bidrag også øger troværdigheden af vores business case i forhold til vores interessenter, nu også inden for det maritime område udtaler administrerende direktør Anders Skibdal, PureteQ.

Bidraget fra Markedsmodningsfonden skal bl.a. gå til at test, tilpasning og installation af den nyudviklede Maritime Turbo Scrubber på det første skib. Den første testinstallation forventes implementeret i løbet af efteråret 2014, men senest i løbet af foråret 2015.

Markedsmodningsfonden, som får virksomheders nye produkter hurtigere på markedet, har til formål at fremme vækst, beskæftigelse og eksport i små og mellemstore virksomheder. Det drejer sig om områder, hvor Danmark har særlige styrker og potentialer, som f.eks. bæredygtig og grøn omstilling.